Axis and Allies drengenes fog of war spil


  • Havde vi siddet ved brættet, havde vi jo alle set hvad kampen bestod af?


  • Jeg er enig, jeg synes begge sider som minimum må vide hvad der er blevet angrebet med, når det er. Jeg har dog umiddelbart ikke lige en idé om hvor omfattende det er for GM…

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    der vides hvor meget der angribes med men der vides ikke hvad der rammes…angriberen kan jo vælge at gemme subs frem for fly eller bombers frem for ftr. sidste rundes træf er ikke offentlige i min bog. og hvis du/I ikke gider sidde og kigge terningrul igennem hvorfor tror I så at jeg gider?


  • @Bjergmose super. Og godt arbejde! :)

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    kan se at tyskerne angreb med 5 bmb 2 ftr og 2 tacs og ramte alt i et hug…uk havde 2 træf


  • Tak for info:)
    Av den fik tyskerne billigt…


  • @Bjergmose effektivt luftwaffe


  • TripleA Turn Summary: Americans round 7

    TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 4.0

    Game History

    Round: 7
    
        Purchase Units - Americans
            Americans buy 2 artilleries, 1 carrier, 1 fighter, 2 infantry, 3 submarines and 2 transports; Remaining resources: 5 PUs; 
    
        Politics - Americans
            Turning on Edit Mode
            EDIT: Changing PUs for Americans from 5 to 0
            EDIT: Turning off Edit Mode
    
        Combat Move - Americans
            Turning on Edit Mode
            EDIT: Removing units owned by Americans from Siam: 1 infantry
            EDIT: Turning off Edit Mode
                Turning on Edit Mode
                EDIT: Turning off Edit Mode
            Turning on Edit Mode
            EDIT: Adding units owned by Japanese to 6 Sea Zone: 2 destroyers
            EDIT: Turning off Edit Mode
            Turning on Edit Mode
            EDIT: Adding units owned by Germans to Scotland: 3 infantry
            EDIT: Turning off Edit Mode
            2 artilleries moved from Algeria to Tunisia
                  Americans take Tunisia from Italians
            6 infantry, 4 mech_infantrys and 5 transports moved from 108 Sea Zone to 109 Sea Zone
            3 infantry and 3 mech_infantrys moved from 109 Sea Zone to United Kingdom
            3 carriers and 3 destroyers moved from 108 Sea Zone to 109 Sea Zone
            1 submarine moved from 43 Sea Zone to 44 Sea Zone
            1 battleship, 2 carriers, 2 cruisers, 2 destroyers, 3 fighters, 1 submarine and 1 tactical_bomber moved from 26 Sea Zone to 6 Sea Zone
            3 infantry and 1 mech_infantry moved from 109 Sea Zone to Scotland
            5 fighters moved from 108 Sea Zone to Scotland
    
        Combat - Americans
            Kamikaze Suicide Attack attacks 1 carrier owned by the Americans scoring 1 hits.  Rolls: 4,2
                Units damaged: 1 carrier owned by the Americans
            Kamikaze Suicide Attack attacks 1 battleship owned by the Americans scoring 1 hits.  Rolls: 5,2
                Units damaged: 1 battleship owned by the Americans
            Kamikaze Suicide Attack attacks 1 carrier owned by the Americans scoring 0 hits.  Rolls: 3,4
            Battle in United Kingdom
            Battle in 6 Sea Zone
                Americans attack with 1 battleship, 2 carriers, 2 cruisers, 2 destroyers, 3 fighters, 1 submarine and 1 tactical_bomber
                Japanese defend with 2 destroyers
                    Americans roll dice for 1 submarine in 6 Sea Zone, round 2 : 0/1 hits, 0,33 expected hits
                    Americans roll dice for 1 battleship, 2 carriers, 2 cruisers, 2 destroyers, 3 fighters and 1 tactical_bomber in 6 Sea Zone, round 2 : 7/9 hits, 4,50 expected hits
                    Japanese roll dice for 2 destroyers in 6 Sea Zone, round 2 : 1/2 hits, 0,67 expected hits
                    1 tactical_bomber owned by the Americans and 2 destroyers owned by the Japanese lost in 6 Sea Zone
                Americans win, taking United Kingdom from Germans, taking Gibraltar from Americans, taking 6 Sea Zone from Japanese with 1 battleship, 2 carriers, 2 cruisers, 2 destroyers, 3 fighters and 1 submarine remaining. Battle score for attacker is 5
                Casualties for Americans: 1 tactical_bomber
                Casualties for Japanese: 2 destroyers
            Battle in Scotland
                Americans attack with 5 fighters, 3 infantry and 1 mech_infantry
                Germans defend with 3 infantry
                    Americans roll dice for 5 fighters, 3 infantry and 1 mech_infantry in Scotland, round 2 : 2/9 hits, 3,17 expected hits
                    Germans roll dice for 3 infantry in Scotland, round 2 : 1/3 hits, 1,00 expected hits
                    2 infantry owned by the Germans and 1 infantry owned by the Americans lost in Scotland
                    Americans roll dice for 5 fighters, 2 infantry and 1 mech_infantry in Scotland, round 3 : 3/8 hits, 3,00 expected hits
                    Germans roll dice for 1 infantry in Scotland, round 3 : 1/1 hits, 0,33 expected hits
                    1 infantry owned by the Germans and 1 infantry owned by the Americans lost in Scotland
                Americans win, taking Scotland from Germans with 5 fighters, 1 infantry and 1 mech_infantry remaining. Battle score for attacker is 3
                Casualties for Americans: 2 infantry
                Casualties for Germans: 3 infantry
    
        Non Combat Move - Americans
            1 fighter could not land in 6 Sea Zone and was removed
            5 fighters moved from Scotland to 109 Sea Zone
            1 tactical_bomber moved from Eastern United States to 109 Sea Zone
            2 armour and 2 infantry moved from Eastern United States to 101 Sea Zone
            2 armour, 1 destroyer, 2 infantry and 2 transports moved from 101 Sea Zone to 106 Sea Zone
            1 artillery and 1 infantry moved from Western United States to 10 Sea Zone
            1 artillery, 1 infantry, 2 submarines and 1 transport moved from 10 Sea Zone to 26 Sea Zone
    
        Place Units - Americans
            1 carrier and 3 submarines placed in 10 Sea Zone
            1 fighter placed in 10 Sea Zone
            2 transports placed in 101 Sea Zone
            2 artilleries and 2 infantry placed in Eastern United States
    
        Turn Complete - Americans
            Americans collect 54 PUs; end with 54 PUs
            Objective Americans 1 Homeland: Americans met a national objective for an additional 10 PUs; end with 64 PUs
            Objective Americans 3 Defense Obligations: Americans met a national objective for an additional 5 PUs; end with 69 PUs
            Objective Americans 2 Outer Territories: Americans met a national objective for an additional 5 PUs; end with 74 PUs
    

    Combat Hit Differential Summary :

    Germans : 0,67
    Americans : 1,00
    Japanese : 0,33
    

    Savegame


  • Så lykkedes det også mig at få lavet lort i den… Som de ægte gentlemen i er, ved jeg jo at i aldrig kunne finde på at kigge:)


  • @Maxiheimer selvfølgelig er jeg en gentleman…


  • Især dig Martin, som en ægte British Gentleman:)


  • @Maxiheimer :flag-gb: :flushed:


  • Jeg kunne godt være frisk på, at kalde den nu?


  • Der er ikke mange tilbage meldinger på din post Jeppe:laughing:

    Jeg tror du skal afstemme det med din makker?


  • @Maxiheimer Jeg var ikke sikker på, hvad han mente … :thinking_face:


  • @scousemart, @Toyls , @Bjergmose , @Maxiheimer jeg fornemmer vi måske er ved vejs ende? hvad siger Aksen? Ku måske være lidt sjovt at se, hvordan hele kortet ser ud til sidst? :)
    Den ser selvfølgelig grim ud, hvis der er lange udsigter til enten London eller Moskva… Anyways, ser frem til at høre hvad aksen beslutter sig for.


  • Jeppe mener at han er klar på at give op…



  • Looks like it’s game over. Tak drenge og tillykke. :+1: :grin:


  • Hvis alle er enige om at der ikke er mere at komme efter (jeg mener heller ikke aksen kommer tilbage i dette spil) så kan vi vel godt sige mange tak for spillet. Og især en kæmpe tak til Bjergmose for at tage det møjsommelige arbejde med at agere GM! Fedt du gad.

    Jeg syntes det har været virkelig spændende, og det har virkelig givet spillet en helt ny dimension.
    Det kunne være super underholdende at prøve det på brættet!

Suggested Topics

  • 19
  • 56
  • 8
  • 143
  • 163
  • 182
  • 152
  • 388
Axis & Allies Boardgaming Custom Painted Miniatures

40

Online

17.0k

Users

39.3k

Topics

1.7m

Posts