0%

15L Soulblighter (axis) vs Balladeer (Allies +16)

• 18 16 15

Ja maar het verschil tussen G4 en G5, met minder troepen in Duitsland en dus meer ruimte voor Rusland maakt wel heel veel verschil in de verhoudingen… Ik denk echt dat het dan een gelijkwaardiger potje is dan nu…

• @Balladeer:

Ja maar het verschil tussen G4 en G5, met minder troepen in Duitsland en dus meer ruimte voor Rusland maakt wel heel veel verschil in de verhoudingen… Ik denk echt dat het dan een gelijkwaardiger potje is dan nu…

Ja en nee. Ik heb in G5 veel vloot gebouwd. Dat had ik dan op G6 niet gedaan en alles in landeenheden gestopt. Hierdoor zou ik dan sneller het tij kunnen keren tegen rusland. Ik had dan ook mijn overlevende landeenheden gelijk weer tegen rusland ingezet (ipc merendeel nu de halve wereld rond te laten reizen. Ik had dus ook minder snel druk kunnen zetten op US, waardoor US meer druk had kunnen zetten op Japan. Dat laatste is relevant, maar uiteindelijk was rusland dus het slachtoffer hiervan geworden. Nu kon rusland langer rondhangen rond Duitsland/Italië.

• TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 3.9

Game History

Round: 8

Purchase Units - Italians
                Italians buy 3 armour; Remaining resources: 7 PUs;

Politics - Italians
                Italians takes Political Action: Political Action Italians To War With Chinese
                    Italians succeeds on action: Political Action Italians To War With Chinese: Changing Relationship for Italians and Chinese from Neutrality to War

Combat Move - Italians
                2 infantry moved from Greater Southern Germany to Yugoslavia
                1 fighter and 1 tactical_bomber moved from Greater Southern Germany to Yugoslavia

Combat - Italians
                Battle in Yugoslavia
                    Italians attack with 1 fighter, 2 infantry and 1 tactical_bomber
                    Russians defend with 2 infantry
                    Italians win, taking Yugoslavia from Russians with 1 fighter, 1 infantry and 1 tactical_bomber remaining. Battle score for attacker is 3
                    Casualties for Russians: 2 infantry
                    Casualties for Italians: 1 infantry

Non Combat Move - Italians
                1 fighter and 1 tactical_bomber moved from Yugoslavia to Slovakia Hungary
                3 mech_infantrys moved from Northern Italy to Slovakia Hungary
                3 mech_infantrys moved from Southern Italy to Northern Italy
                2 aaGuns moved from Greater Southern Germany to Northern Italy

Place Units - Italians
                3 armour placed in Northern Italy

Turn Complete - Italians
                Italians collect 13 PUs; end with 20 PUs total
                Objective Italians 2 Roman Empire: Italians met a national objective for an additional 5 PUs; end with 25 PUs
                Objective Italians 1 Control The Mediterranean: Italians met a national objective for an additional 5 PUs; end with 30 PUs

• 18 16 15

Ok, ik geef op, gefeliciteerd!

• @Balladeer:

Ok, ik geef op, gefeliciteerd!

Dank je. Nu ben ik geen tier 1 speler, maar er zijn een aantal dingen waar ik bang voor was. Allereerst was ik bang voor een Amerikaanse vloot. Ik moest al mijn duitse ipcs immers besteden om Rusland van mij af te houden. Nu had ik wel mijn duitse tt’s inclusief troepen kunnen gebruiken tegen rusland en daarbij wat vloot kunnen bouwen, maar ik voelde geen druk vanuit amerika en kon mij dus richten op rustig opbouwen etc.

Het tweede waar ik bang voor was, was dat jij je engelse vliegtuigen zou gebruiken om een troepenverplaatsing naar Africa te bemoeilijken. In plaats daarvan hield je de vliegtuigen in Europa.

Tenslotte weet ik dat uk verliezen een probleem voor je was, maar dit was alleen mogelijk, omdat er geen enkele vroege druk was vanuit US. Als de US een vloot had om de UK snel te bevrijden, dan was het innemen van UK minder aantrekkelijk dan dat het nu was. UK had je hoe dank ook in turn 4 of in turn 5 verloren.

Ik zal ongetwijfeld ook wel twijfelachtige dingen gedaan hebben vanuit jouw perspectief. Ik ben daar ook wel benieuwd naar.

• 18 16 15

Mja ik heb het idee dat het zoals die sea lion liep meteen over was. Wat helpt is denk ik als ik die fighters niet weg vlieg, want dan heb ik een beurt meer, maargoed. Ik had een plan. namelijk om eerst Japan dood te maken en dan wel te zien in Europa, maar dat ging me heel slecht af. Op het land was er niet genoeg weerstand (hadden denk ik meer Russen naar China gemoeten) en USA maakt ook niet echt impact. Meestal probeer ik gebalanceerd te spelen, maar wilde nu wat anders doen. Ook de bid placement is denk ik niet echt lekker, was ook een uitprobeersel… Al met al gaat er zo veel fout/onhandig dat er op jouw spel niet veel aan te merken is, dat gaat zo makkelijk en vlot tegen zo’n slechte pot van mij dat er niet veel fouten te zien zijn.

Wat me van jou twijfelachtig lijkt is die schepen die je bouwt met Duitsland als het al duidelijk is dat sealion goed gaat. Want als ik met US goed reageer (4 fighters in LA droppen ofzo, waardoor LA dreigen weinig kans meer maakt) doet dat schip weinig.

• @Balladeer:

Mja ik heb het idee dat het zoals die sea lion liep meteen over was. Wat helpt is denk ik als ik die fighters niet weg vlieg, want dan heb ik een beurt meer, maargoed. Ik had een plan. namelijk om eerst Japan dood te maken en dan wel te zien in Europa, maar dat ging me heel slecht af. Op het land was er niet genoeg weerstand (hadden denk ik meer Russen naar China gemoeten) en USA maakt ook niet echt impact. Meestal probeer ik gebalanceerd te spelen, maar wilde nu wat anders doen. Ook de bid placement is denk ik niet echt lekker, was ook een uitprobeersel… Al met al gaat er zo veel fout/onhandig dat er op jouw spel niet veel aan te merken is, dat gaat zo makkelijk en vlot tegen zo’n slechte pot van mij dat er niet veel fouten te zien zijn.

Wat me van jou twijfelachtig lijkt is die schepen die je bouwt met Duitsland als het al duidelijk is dat sealion goed gaat. Want als ik met US goed reageer (4 fighters in LA droppen ofzo, waardoor LA dreigen weinig kans meer maakt) doet dat schip weinig.

Ik had misschien mij eerst beter op rusland kunnen richten i.p.v. schepen te bouwen, maar ik wilde een invasie dreigen om Japan wat te ontzetten. Wat lukte. Nadeel was dat Duitsland wat momentum verloor hierdoor. Voordeel was dat Japan haar grip op Azië kon versterken en de val van UK Pacific hierdoor verzekerd was.

• 18 16 15

Mja het lukte idd, maar vooral omdat ik het vrij onhandig deed denk ik :)

• @Balladeer:

Mja het lukte idd, maar vooral omdat ik het vrij onhandig deed denk ik :)

Op zich moet je druk zetten op Japan, omdat Japan anders vrij spel heeft. Ik denk echter dat je op een bepaald moment of je troepen van Rusland uit Azië terug had moeten halen of Amerika wat schepen had moeten laten bouwen om Duitsland te bedreigen. Ik vond dat het merendeel van die Russische infanterie in China niet echt iets toevoegen. Ze zaten een beetje in een hoekje.

• 18 16 15

Over de troepen in Rusland heb ik getwijfeld, maar dat was nog zo ver lopen dat ik me afvroeg of het zin had. En over die schepen van de US: dat deed ik dus niet bewust niet omdat ik eerst wilde proberen Japan dood te maken. Beetje suf om een strategie te kiezen en het eerste potje dat je het probeert meteen iets anders te gaan doen, dan weet je helemaal niet of het je bevalt.

T-shirts, Hats, and More

Suggested Topics

• 16
  • 82
  • 113
  • 63
  • 83
  • 78
  • 86
  • 2.0k
Axis & Allies Boardgaming Custom Painted Miniatures

43