sorry its been a while.
Makalakalane (ax) vs Enigma (al)
-
TripleA Turn Summary: Italians round 3
TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 4.0
Game History
Round: 3 Purchase Units - Italians Italians buy 1 carrier and 2 destroyers; Remaining resources: 1 PUs; Combat Move - Italians 1 armour, 2 artilleries and 1 mech_infantry moved from Algeria to Morocco 2 infantry moved from Yugoslavia to Romania 1 armour moved from Eastern Poland to Romania 3 infantry moved from Northern Italy to 95 Sea Zone 1 artillery moved from Northern Italy to 95 Sea Zone 1 artillery, 3 infantry and 2 transports moved from 95 Sea Zone to 99 Sea Zone 3 infantry moved from 99 Sea Zone to Syria 1 artillery moved from 99 Sea Zone to Syria Combat - Italians Battle in Syria Battle in Romania Italians attack with 1 armour and 2 infantry Russians defend with 1 factory_minor and 1 mech_infantry Italians roll dice for 1 armour and 2 infantry in Romania, round 2 : 0/3 hits, 0.83 expected hits Russians roll dice for 1 mech_infantry in Romania, round 2 : 1/1 hits, 0.33 expected hits 1 infantry owned by the Italians lost in Romania Italians roll dice for 1 armour and 1 infantry in Romania, round 3 : 0/2 hits, 0.67 expected hits Russians roll dice for 1 mech_infantry in Romania, round 3 : 0/1 hits, 0.33 expected hits Italians roll dice for 1 armour and 1 infantry in Romania, round 4 : 1/2 hits, 0.67 expected hits Russians roll dice for 1 mech_infantry in Romania, round 4 : 0/1 hits, 0.33 expected hits 1 mech_infantry owned by the Russians lost in Romania Italians win, taking Syria from French, taking Romania from Russians with 1 armour and 1 infantry remaining. Battle score for attacker is 1 Casualties for Italians: 1 infantry Casualties for Russians: 1 mech_infantry Battle in Morocco Italians attack with 1 armour, 2 artilleries and 1 mech_infantry Americans defend with 1 infantry and 1 mech_infantry Italians roll dice for 1 armour, 2 artilleries and 1 mech_infantry in Morocco, round 2 : 1/4 hits, 1.50 expected hits Americans roll dice for 1 infantry and 1 mech_infantry in Morocco, round 2 : 1/2 hits, 0.67 expected hits 1 infantry owned by the Americans and 1 artillery owned by the Italians lost in Morocco Italians roll dice for 1 armour, 1 artillery and 1 mech_infantry in Morocco, round 3 : 1/3 hits, 1.17 expected hits Americans roll dice for 1 mech_infantry in Morocco, round 3 : 0/1 hits, 0.33 expected hits 1 mech_infantry owned by the Americans lost in Morocco Italians win, taking Morocco from Americans with 1 armour, 1 artillery and 1 mech_infantry remaining. Battle score for attacker is 3 Casualties for Italians: 1 artillery Casualties for Americans: 1 infantry and 1 mech_infantry Non Combat Move - Italians 1 infantry moved from Albania to Greece Place Units - Italians 1 carrier and 2 destroyers placed in 95 Sea Zone Turn Complete - Italians Italians collect 22 PUs; end with 23 PUs Objective Italians 1 Control The Mediterranean: Italians met a national objective for an additional 5 PUs; end with 28 PUs Objective Italians 3 North Africa: Italians met a national objective for an additional 5 PUs; end with 33 PUsCombat Hit Differential Summary :
Italians : -1.83 Americans : 0.00 Russians : 0.00 -
@Enigma ok, så har jeg også fortjent at tabe. 2 gange loadede jeg om, fordi jeg så forkert eller glemte noget. Jeg er ikke fan af det. Men jeg troede jo din havn var ukampdygtigt (man ka jo ik se forskel på om den er det eller ej uden at lade musen være henover et øjeblik…). Anden gang glemte jeg så at angribe i nordvest afrika. Tredje gang glemte jeg at blokere for din flåde ved egypten. Så tænkte jeg ‘ok, så må du jo ta straffen’. Jeg er simpelthen så ringe når man rammer tur 3-4 stykker. Det er helt vildt.
Jeg spillede 1 kamp med samme udfald i begge tilfælde, den i Romania. Beklager - jeg loader normalt ikke. -
TripleA Turn Summary: ANZAC round 3
TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 4.0
Game History
Round: 3 Purchase Units - ANZAC ANZAC buy 1 armour, 1 fighter and 1 transport; Remaining resources: 1 PUs; Combat Move - ANZAC 1 infantry moved from Queensland to 54 Sea Zone 1 artillery moved from Queensland to 54 Sea Zone 1 artillery, 1 infantry and 1 transport moved from 54 Sea Zone to 43 Sea Zone 1 infantry moved from 43 Sea Zone to Borneo 1 artillery moved from 43 Sea Zone to Borneo 1 fighter moved from India to 41 Sea Zone 1 fighter moved from India to 44 Sea Zone Combat - ANZAC Battle in Borneo Battle in 44 Sea Zone Americans loiter and taunt; ANZAC attack with 1 fighter Japanese defend with 1 transport 1 transport owned by the Japanese lost in 44 Sea Zone ANZAC win, taking Borneo from Japanese with 1 fighter remaining. Battle score for attacker is 7 Casualties for Japanese: 1 transport Battle in 41 Sea Zone ANZAC attack with 1 fighter Japanese defend with 1 transport 1 transport owned by the Japanese lost in 41 Sea Zone ANZAC win with 1 fighter remaining. Battle score for attacker is 7 Casualties for Japanese: 1 transport Non Combat Move - ANZAC 1 fighter moved from 41 Sea Zone to India 1 fighter moved from 44 Sea Zone to Celebes 1 submarine moved from 62 Sea Zone to 42 Sea Zone 1 cruiser moved from 54 Sea Zone to 42 Sea Zone 1 destroyer moved from 62 Sea Zone to 42 Sea Zone 1 infantry moved from Queensland to New South Wales Place Units - ANZAC 1 transport placed in 62 Sea Zone 1 armour and 1 fighter placed in New South Wales Turn Complete - ANZAC ANZAC collect 10 PUs; end with 11 PUs Trigger ANZAC 1 Control Original And Malaya: ANZAC met a national objective for an additional 5 PUs; end with 16 PUs Objective ANZAC 2 Control Strategic Islands: ANZAC met a national objective for an additional 5 PUs; end with 21 PUsCombat Hit Differential Summary :
-
TripleA Turn Summary: French round 3
Game History
Round: 3 Purchase Units - ANZAC ANZAC buy 1 armour, 1 fighter and 1 transport; Remaining resources: 1 PUs; Combat Move - ANZAC 1 infantry moved from Queensland to 54 Sea Zone 1 artillery moved from Queensland to 54 Sea Zone 1 artillery, 1 infantry and 1 transport moved from 54 Sea Zone to 43 Sea Zone 1 infantry moved from 43 Sea Zone to Borneo 1 artillery moved from 43 Sea Zone to Borneo 1 fighter moved from India to 41 Sea Zone 1 fighter moved from India to 44 Sea Zone Combat - ANZAC Battle in Borneo Battle in 44 Sea Zone Americans loiter and taunt; ANZAC attack with 1 fighter Japanese defend with 1 transport 1 transport owned by the Japanese lost in 44 Sea Zone ANZAC win, taking Borneo from Japanese with 1 fighter remaining. Battle score for attacker is 7 Casualties for Japanese: 1 transport Battle in 41 Sea Zone ANZAC attack with 1 fighter Japanese defend with 1 transport 1 transport owned by the Japanese lost in 41 Sea Zone ANZAC win with 1 fighter remaining. Battle score for attacker is 7 Casualties for Japanese: 1 transport Non Combat Move - ANZAC 1 fighter moved from 41 Sea Zone to India 1 fighter moved from 44 Sea Zone to Celebes 1 submarine moved from 62 Sea Zone to 42 Sea Zone 1 cruiser moved from 54 Sea Zone to 42 Sea Zone 1 destroyer moved from 62 Sea Zone to 42 Sea Zone 1 infantry moved from Queensland to New South Wales Place Units - ANZAC 1 transport placed in 62 Sea Zone 1 armour and 1 fighter placed in New South Wales Turn Complete - ANZAC ANZAC collect 10 PUs; end with 11 PUs Trigger ANZAC 1 Control Original And Malaya: ANZAC met a national objective for an additional 5 PUs; end with 16 PUs Objective ANZAC 2 Control Strategic Islands: ANZAC met a national objective for an additional 5 PUs; end with 21 PUs Politics - French Trigger French Friendly With Mongolians activates a trigger called: Trigger Allies Friendly With Mongolians Combat Move - French 1 destroyer moved from 81 Sea Zone to 98 Sea Zone 1 infantry moved from French Equatorial Africa to Anglo Egyptian Sudan 1 fighter moved from French West Africa to Egypt Non Combat Move - French Turn Complete - FrenchCombat Hit Differential Summary :
-
@Enigma Helt OK. Hvad siger du, skal vi fortsætte eller måske starte forfra og spille samme side igen?
Jeg undrede mig over du angreb basen med tre tyske fly. Det giver min AA tre chancer for at skyde fly ned og til max damage på seks, hvoraf jeg kun skal betale fire for at den bliver kampdygtig igen og når det samtidig er uden strategisk betydning da UK har turen før Italien…
Og så er jeg ikke fan af fabrikken i Rumænien - den er alt for dyr. -
@Enigma Hej David.
Har du lyst til at spille videre eller starte et nyt spil? Jeg kan tage axis eller vi kan gøre det samme igen. -
@Enigma jeg skal lige have en pause fra Axis. Jeg har spillet 8-9 spil via det her Triple-A halløj og har stadig min første sejr til gode i G1940. Er lige lidt træt af at dumme mig. Skriver til dig en af dagene, så tar vi den derfra.
-
@Makalakalane OK. Det er godt nok også mange spil på kort tid og oveni hinanden. Jeg tog selv en pause fra tripleA for trekvart år siden da en “sikker” sejr i et spil mod Raimo blev forvandlet til nederlag pga. vanvittige terninger i et kæmpeslag om Rusland. Og groteske terninger synes jeg der var/er mange af i tripleA. Og så fylder det meget i hovedet da man hele tiden tænker på spillet og det næste træk.
Men skriv bare når/hvis du vil på banen igen. Vi kan også lidt tanker om taktik odv. hvis du ønsker det. Ellers ses vi jo også på brættet den 22/2😉 -
@Enigma ja, terningerne har meget at sige, men jeg har nu for det meste bare spillet ringe. Men jeg har fået clearet hovedet lidt og er klar på at spille lidt igen. Lad mig prøve at være Axis igen?
-
@Makalakalane Det kan vi godt. Men jeg kommer til at tage det roligt og trækker, når jeg har tid. Jeg har også gang i et spil med Raimo og skal også have tid til familien, men det gør vel heller ikke noget at det går over nogle uger…?
Vi kan spille uden bid, så du kan bare starte op og sende et gamesave, når du er klar.
Hvis du synes, der skal være bid, så bliver det den sædvanlige fighter i Skotland og u-båd i Middelhavet. -
@Enigma Er du iøvrigt hjemme igen? Er/var der dejligt på Tenerife?
-
@Enigma her er lækkert på Tenerife, men det var nok 1 uge for meget jeg valgte i sin tid. Men alt i alt en god oplevelse. Dejligt med lys og sol. Anyways, vi tar den bare igen med bid - skal jo lære det :) Du trækker bare helt når du kan - det er det der er hele pointen med Triple-A, hvis du spør mig. Det ka selvfølgelig være rart nok, når der ikke går alt for længe mellem træk, men du hører ikke et ondt ord fra mig, hvis du er en uge om at tage et træk.
Jeg har ret gdot med tid, mens jeg er på Tenerife og det var nok også derfor jeg endte ud i så mange spil på en gang og til sidst ku jeg heller ik helt huske det ene fra det andet spil :D ikke at jeg tror det ville ha gjort en forskel. Har stadig et spil kørende med en ven, der er nyere end jeg er, så der har jeg trods alt overtaget.
Men som sagt, du trækker bare helt når du vil - du skal ikke føle dig forpligtet til at trække hurtigt for min skyld.
Ses 22/2 -
@Makalakalane Har du sendt et savegame…? Kan ikke se noget…
-
@Enigma Set min besked?
-
TripleA Manual Gamesave Post: Germans round 1
TripleA Manual Gamesave Post for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 4.0
Game History
Round: 1 Purchase Units - Germans Turning on Edit Mode EDIT: Adding units owned by British to Scotland: 1 fighter EDIT: Adding units owned by British to 98 Sea Zone: 1 submarine EDIT: Turning off Edit Mode Germans buy 1 armour, 1 carrier and 2 mech_infantrys; Remaining resources: 0 PUs; Politics - Germans Germans takes Political Action: Political Action Axis To War With Russians Germans succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Germans and Russians from Neutrality to War Germans succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and British from Neutrality to Allied Germans succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and UK_Pacific from Neutrality to Allied Germans succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and ANZAC from Neutrality to Allied Germans succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and French from Neutrality to Allied Germans succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and Neutral_Allies from Neutrality to Friendly_Neutral Germans succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and Neutral_Axis from Neutrality to Unfriendly_Neutral Combat Move - Germans 1 armour moved from Slovakia Hungary to Eastern Poland 1 armour moved from Poland to Eastern Poland 1 armour moved from Romania to Eastern Poland 3 armour moved from Greater Southern Germany to Eastern Poland 1 fighter moved from Slovakia Hungary to France 1 tactical_bomber moved from Poland to France 1 infantry moved from Romania to Eastern Poland 2 artilleries and 6 infantry moved from Greater Southern Germany to Yugoslavia 2 infantry moved from Slovakia Hungary to Eastern Poland 3 infantry moved from Poland to Eastern Poland 2 bombers moved from Germany to 110 Sea Zone 1 fighter moved from Norway to 111 Sea Zone 1 tactical_bomber moved from Germany to 111 Sea Zone 1 fighter moved from Western Germany to 111 Sea Zone 1 tactical_bomber moved from Western Germany to 111 Sea Zone 1 battleship moved from 113 Sea Zone to 111 Sea Zone 1 submarine moved from 124 Sea Zone to 111 Sea Zone 1 fighter moved from Holland Belgium to 110 Sea Zone 1 fighter moved from Western Germany to 110 Sea Zone 2 tactical_bombers moved from Western Germany to 110 Sea Zone 1 submarine moved from 118 Sea Zone to 106 Sea Zone 1 submarine moved from 117 Sea Zone to 106 Sea Zone 1 submarine moved from 108 Sea Zone to 110 Sea Zone 1 submarine moved from 103 Sea Zone to 110 Sea Zone 4 mech_infantrys moved from Western Germany to France 4 infantry moved from Holland Belgium to France 2 artilleries moved from Holland Belgium to France 1 armour moved from Holland Belgium to France 1 artillery moved from Western Germany to France 3 infantry moved from Western Germany to France Combat - GermansCombat Hit Differential Summary :
-
@Enigma ja, jeg svarede også på den for lidt siden, men pga et eller andet reputation system på det her forum, så ka jeg kun poste 1 gang hver 90. sekund eller et eller andet, så den blev afvist. Men der stod, at jeg ville lave et spil nu. Og har lige postet det :) Nu sidder jeg så igen og venter på, at der er gået 90 sekunder :D :D :D
-
@Makalakalane Scrambler ved Skotland. Noget utraditionel åbning - bevidst, at du ikke benytter de to tanks i Holland?
-
@Enigma ja, det er med vilje. Ja, nu må vi se. Det kan være det bliver kort proces igen. :p
-
@Enigma jeg lavede en kæmpe fejl, inden jeg sendte savegame til dig… Det er meningen at jeg vil trække mine tropper fra Jugoslavien og ind i Rumænien, men jeg er kommet til at tage den ene infantry jeg sku bruge fra Rumænien med op i Easter Poland. Jeg har ikke kørt krigen i Eastern Poland endnu… Er det ok, at jeg fjerner en Infantry fra Eastern Poland (fik 3 casualties i Jugoslavien, som så bare blir til 4, som straf) og rykker tropperne fra Greater Southner Germany ind i Rumænien?
-
@Makalakalane OK. Ja, det er en vigtig en at huske…