Axis and Allies drengenes fog of war spil

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    1.0 Land-enheder kan se nabo-landes enheder. Efter al combat og al NCM afsløres nabofelter.
    1.1 Fly på land kan se nabo søzone(r ). Efter al combat og al NCM afsløres nabofelter.
    2.0 Sø-enheder kan se nabo-seazones enheder (dog undtaget subs). Efter al combat og al NCM afsløres nabofelter.
    2.1 Fly på hangarskibe kan se ind på nabo-land(e).
    2.2 Subs kan vælge at forsøge at se ind i nabo-søzone. På GM slag:1-2 bliver selv opdaget 3-4 ingenting 5-6 Ser nabo-søzonen. En sub der vælger at gemme sig kan kun ses af destroyer i samme søzone.
    3.0 Efterretninger. Hver nation (%Kina) starter med 5 ipc counter-espionage som fordeles på l lande/søzoner som man vil beskytte imod spionage.
    3.1 Inden tech-slag kan aktive nation spionere imod et eller flere felter (land/søzone). Dette koster 1 ipc/felt+1 fra nærmeste enhed. Dvs. 1.felt er gratis (det man alligevel kan se). Der kan betales xtra ipc for at give flere + på terningslaget.
    3.2 Justeret terningslag giver flg. udfald:
    Under 0= falsk info (efter GM´s hoved indenfor realistisk scenario).
    1-2=ingen info
    3-4=vag info
    5-6=fuld info
    3.3 Al spionage imod et felt vil tære på den counter-spionage der er i feltet. Så hvis der spioneres med 2 ipc imod et felt der er beskyttet med 4 er der 2 tilbage efter terning-rul.
    4.0 Buddet er ikke kendt med mindre det er i synligt område.
    5.0 Tech-terninger koster 6 og bliver liggende. Tech er hemmelig til den afsløres i kamp.


  • Jeg kan ikke huske om vi bliver enige man kan købe counter-espionage ellers det er bare de 5 IPC man har i starten?

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    du kan købe alle dem du vil


  • Vil det ikke ødelægge flowet, hvis man skal se efter combat?

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    lidt måske, men regelmæssigt gir det ok mening.


  • Jeg syntes jo bare ikke at det giver mening at jeg ikke kan se hvor meget der står i feltet “bag” det jeg non combatter ind i. For f.eks. Kina kan det have stor betydning.


  • Så lykkedes det at komme igennem UK.
    Jeg tror det er fra nu af at det bliver svært at holde styr på hvor modstanderen har enheder stående:)

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    Har givet David en ny tur med russerne.Han var ikke klar over at Rusland måtte erklære krig når London var faldet. Spillet ville ikke gi mening hvis Rusland ikke reagerer.
    Klager adresseres til c/o Tough Luck, Tofthøjparken 1,1.c 4130 Viby sj.


  • @Bjergmose Fint med mig. Vidste ikke at David har spillet fordi jeg ikke har modtaget terninger. Er det kunne dig (som GM) der modtager terninger fra nu? :grinning:

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    Han havde jo ikke rullet nogen terninger.
    Han kunne ikke erklære krig fordi jeg havde edited londons fald.


  • Mens jeg venter på update fra GM, så vil jeg da lige melde, at jeg syns det er en ret sjov måde at spille på - også selvom jeg stadig tror min røv bliver taget indenfor de næste par ture :D Hvis folk har lyst til flere FOW spil fremadrettet, så melder jeg mig gerne under fanen, som GM - tænker ikke @Bjergmose gider være den der redigerer hver gang :) Eneste minus er, at jeg måske ikke har den store erfaring med at skulle vurdere hvad der er realistisk, at en spiller kan se, ved fejlslagen/dårlig spionage. Men jeg tænker at ta en sludder med den nuværende GM og så ellers lade det være lidt op til terninger.

    Nu må vi se hvordan resten af dette spil forløber, men jeg melder mig i hvert fald gerne fremadrettet, hvis der stadig er interesse, så Bjergmose også ka få lov til at spille ;)


  • Kan vi lige få en melding på hvad der stod tilbage i london efter slaget? Syntes ikke det giver mening at jeg skal sidde og tælle terninger…


  • @Maxiheimer 2 armor


  • @Makalakalane jeg synes det er i orden at du eller andre vil gerne som GM. 😁

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    Er på job fredag lørdag søndag så der er kun lige lidt hul igennem ved 23-tiden :-)
    har sendt map til Jeppe :-)


  • @Bjergmose har sendt map retur i morges😉

    Troede du arbejde hjemmefra. (Havde låst et par stykker inde på badeværelset😂)


  • Det har Bjergmose da også - det er bare 15 årige thailandske piger:stuck_out_tongue_winking_eye:


  • Lige en strøtanke - Kunne den her måde at spille på ikke være sjov at afprøve når vi engang kan spille på brættet igen? Altså samme setup med en GM, og så 2 spil… Kan ikke rigtig vurdere om der bliver for meget ventetid, eller om GM kan overskue det?


  • @Maxiheimer det lyder rigtig sjovt, men det vil nok kræve 3 spil… Ellers skal GM rende sindssygt meget frem og tilbage og skrive ned… Blir et kæmpe arbejde, som jeg lige ser det for mig?


  • Du har helt ret david - der skal være et “master spil” ellers forsvinder overblikket nok hurtigt

Suggested Topics

  • 56
  • 8
  • 143
  • 21
  • 165
  • 183
  • 152
  • 391
Axis & Allies Boardgaming Custom Painted Miniatures

31

Online

17.0k

Users

39.3k

Topics

1.7m

Posts