15L Bonusbent(Axis) vs King_Nothing-(Allies + 12)


  • yeps, max damage. Lige et spørgsmål, må man tage carrier hits som angriber selvom det gør at ens fly ikke kan lande?


  • TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 3.9

    Game History

    Round: 6

    Purchase Units - Japanese
                Japanese buy 1 artillery, 2 carriers, 1 destroyer and 3 transports; Remaining resources: 6 SuicideAttackTokens; 1 PUs;

    Combat Move - Japanese
                Reseting Bonus Movement of Units
                3 armour, 5 artilleries, 5 infantry and 5 mech_infantrys moved from Burma to India
                6 fighters and 2 tactical_bombers moved from 42 Sea Zone to 54 Sea Zone
                2 fighters moved from Philippines to 54 Sea Zone
                2 battleships, 4 carriers, 2 cruisers and 5 destroyers moved from 42 Sea Zone to 46 Sea Zone
                2 battleships, 4 carriers, 2 cruisers and 5 destroyers moved from 46 Sea Zone to 54 Sea Zone
                1 artillery and 1 infantry moved from Java to 42 Sea Zone
                1 artillery, 1 infantry and 1 transport moved from 42 Sea Zone to 46 Sea Zone
                1 artillery and 1 infantry moved from 46 Sea Zone to New Guinea
                1 destroyer and 3 submarines moved from 6 Sea Zone to 25 Sea Zone
                2 fighters moved from Japan to 25 Sea Zone
                2 infantry moved from Japan to 6 Sea Zone
                2 infantry and 1 transport moved from 6 Sea Zone to 8 Sea Zone
                2 infantry moved from 8 Sea Zone to Aleutian Islands
                1 infantry moved from Korea to 6 Sea Zone
                1 artillery moved from Japan to 6 Sea Zone
                1 artillery, 1 infantry and 1 transport moved from 6 Sea Zone to 25 Sea Zone
                1 artillery and 1 infantry moved from 25 Sea Zone to Midway

    Combat - Japanese
                Americans scrambles 3 units out of Queensland to defend against the attack in 54 Sea Zone
                Battle in India
                    Japanese attack with 3 armour, 5 artilleries, 5 infantry and 5 mech_infantrys
                    British defend with 1 airfield, 1 harbour and 2 infantry; UK_Pacific defend with 1 factory_major
                    Japanese captures 5PUs while taking UK_Pacific capital
                    Japanese converts factory_major into different units
                    Japanese win, taking India from UK_Pacific with 3 armour, 5 artilleries, 4 infantry and 5 mech_infantrys remaining. Battle score for attacker is 3
                    Casualties for British: 2 infantry
                    Casualties for Japanese: 1 infantry
                Battle in 25 Sea Zone
                    Japanese attack with 1 destroyer, 2 fighters, 3 submarines and 1 transport
                    Americans defend with 1 destroyer
                    Japanese win with 1 destroyer, 2 fighters, 2 submarines and 1 transport remaining. Battle score for attacker is 2
                    Casualties for Americans: 1 destroyer
                    Casualties for Japanese: 1 submarine
                Battle in Midway
                Battle in New Guinea
                    Japanese attack with 1 artillery and 1 infantry
                    ANZAC defend with 1 infantry; Americans defend with 1 bomber
                    Japanese win, taking Midway from Americans, taking New Guinea from ANZAC with 1 artillery remaining. Battle score for attacker is 12
                    Casualties for Americans: 1 bomber
                    Casualties for ANZAC: 1 infantry
                    Casualties for Japanese: 1 infantry
                Battle in Aleutian Islands
                Battle in 54 Sea Zone
                    Japanese attack with 2 battleships, 4 carriers, 2 cruisers, 5 destroyers, 8 fighters and 2 tactical_bombers
                    ANZAC defend with 1 cruiser, 1 destroyer, 3 fighters and 2 transports; Americans defend with 1 battleship, 3 carriers, 2 cruisers, 4 destroyers, 5 fighters, 1 tactical_bomber and 1 transport
                    Units damaged: 1 battleship owned by the Americans and 1 carrier owned by the Americans
                    Units damaged: 2 battleships owned by the Japanese
                    Japanese win, taking Aleutian Islands from Americans, taking 54 Sea Zone from Neutral with 2 battleships, 2 cruisers, 2 destroyers, 1 fighter and 1 tactical_bomber remaining. Battle score for attacker is 87
                    Casualties for ANZAC: 1 cruiser, 1 destroyer, 3 fighters and 2 transports
                    Casualties for Americans: 1 battleship, 3 carriers, 2 cruisers, 4 destroyers, 5 fighters, 1 tactical_bomber and 1 transport
                    Casualties for Japanese: 4 carriers, 3 destroyers, 7 fighters and 1 tactical_bomber

    Non Combat Move - Japanese
                1 fighter and 1 tactical_bomber could not land in 54 Sea Zone and were removed
                1 carrier moved from 6 Sea Zone to 25 Sea Zone
                2 artilleries and 2 infantry moved from Manchuria to Korea
                1 infantry moved from Yunnan to Burma
                3 infantry moved from French Indo China to Yunnan
                2 infantry moved from Kweichow to Yunnan
                1 fighter and 1 tactical_bomber moved from Kweichow to 6 Sea Zone
                1 artillery and 1 infantry moved from Jehol to Anhwe
                2 mech_infantrys moved from Manchuria to Anhwe
                1 fighter moved from Philippines to Caroline Islands
                1 tactical_bomber moved from Japan to Caroline Islands
                1 infantry moved from Java to 42 Sea Zone
                1 artillery moved from Java to 42 Sea Zone
                1 artillery, 1 infantry and 1 transport moved from 42 Sea Zone to 33 Sea Zone
                1 artillery and 1 infantry moved from 33 Sea Zone to Caroline Islands
                2 bombers moved from Yunnan to Caroline Islands
                1 armour moved from Anhwe to Yunnan
                1 fighter and 1 tactical_bomber moved from Yunnan to Burma
                1 tactical_bomber moved from Yunnan to Burma
                2 tactical_bombers moved from Yunnan to Philippines
                1 infantry moved from Anhwe to Hunan
                1 artillery moved from Anhwe to Hunan
                1 aaGun moved from Burma to India

    Place Units - Japanese
                2 carriers, 1 destroyer and 3 transports placed in 6 Sea Zone
                1 artillery placed in Japan

    Turn Complete - Japanese
                Japanese collect 64 PUs; end with 70 PUs total
                Objective Japanese 3 Control Honolulu Or Sydney Or Calcutta Or Western United States: Japanese met a national objective for an additional 5 PUs; end with 75 PUs
                Objective Japanese 4 Control Dutch East Indies: Japanese met a national objective for an additional 5 PUs; end with 80 PUs


  • @King_Nothing-:

    yeps, max damage. Lige et sp�rgsm�l, m� man tage carrier hits som angriber selvom det g�r at ens fly ikke kan lande?

    Det gaar jeg absolut ud fra, da de er en kampenhed. Har aldrig i andre spil set, at de ikke kunne vaelges.


  • lyder meget rigtigt. Har bare undret mig over det et stykke tid, men du har sikkert ret. Nå, så er det vist mig der skal tænke over træk, ser sgu ikke lovende ud


  • Nu ikke snyde saa meget  :roll:


  • Du maa gerne lave edit med russerne, naar du tager din tur.


  • overvejer næsten at smide det famøse håndklæde i ringen, men ser lige på det en sidste gang i eftermiddag


  • Fair nok. Jeg tilbyder naturligvis rematch, hvis det kommer dertil.


  • Jeg er rimelig ophængt fortiden, håber jeg får set på den. Beklager jeg ikke nåede det den anden dag


  • Ingen problemer.


  • Nej, kan ikke umiddelbart se hvordan jeg skal få vendt det her spil, kan ikke nærme mig europa, og har intet tilbage i asien. Så jeg må hellere give op. Gode råd og påpegning af fejl modtages gerne.


  • Altsaa du udraderede mig i vores foerste spil sidste aar, saa jeg ved ikke, hvor meget jeg kan bidrage med  :-)

    Min oplevelse var maaske, at du investerede (for) meget i Europa med USA paa et tidspunkt, hvor jeg trods alt havde lange udsigter til at naa de paakraevede europaeiske VCs.


  • tja, måske du har ret. Fik vist fordelt amerikanernes point for meget, uden at pointene i europa blev brugt til noget rigtigt


  • Jeg har tilladt mig at melde min sejr.

    Du maa sige til, hvis vi skal have en rematch.


  • nå ja, havde jeg helt glemt. Er den meldt? Ellers gør jeg det med det samme. Vil helst ikke have skyld for ikke at ville melde den


  • Yes yes. Jeg har meldt den. Ingen ko paa isen.


  • goodie, er nok klar på en rematch om et par dage

Suggested Topics

  • 7
  • 24
  • 33
  • 61
  • 66
  • 51
  • 93
  • 1.7k
Axis & Allies Boardgaming Custom Painted Miniatures

27

Online

17.0k

Users

39.3k

Topics

1.7m

Posts